Wpis stanowi podsumowanie jednego z modułów warsztatu “To Po Prostu Działa” zorganizowanego przy współpracy ActiveCampaign i DigitalMarketer.
Marketing społecznościowy to nie tylko strategia – to zupełnie nowy sposób podejścia do marketingu i relacji z klientem.
Austin Distel, dyrektor ds. Marketingu w firmie Proof, dołączył do cyfrowej konferencji To Po Prostu Działa aby podzielić się tym, jak marketingowy dowód społeczny może mieć znaczący pozytywny wpływ na konwersje.
„Na wczesnym etapie marketingu dotyczącego produktów mojego klienta informacje dotyczyły wyłącznie funkcji i korzyści, ale nigdy nie dotyczyły odbiorcy. Wszystkie moje reklamy były piękne, a strony internetowe dobrze zaprojektowane, ale nie były tak skuteczne. A mój copywriting używał wielu modnych frazesów, ale szczerze mówiąc, był słaby i nie pochodził z głosu mojego klienta ”- mówi Austin.
Największym problemem, z jakim borykają się dziś marketerzy, jest konwersja na klientów. Jak marketerzy rozwiązują ten problem?
Dowód społeczny.
Dowód społeczny 101
Dowód społeczny to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie przejmują działania innych, próbując odzwierciedlić prawidłowe zachowanie.

Widoczna ocena lub poczucie pilności (podobnie jak inne osoby rezerwujące tę samą podróż) są świetnymi motywatorami do wykonania akcji
„Myślę, że bardziej elegancko powiedział to Robert Cialdini, autor bestsellera„ The New York Times ”pt.„ Wpływ ” : Postrzegamy zachowanie jako bardziej poprawne w danej sytuacji w takim stopniu, w jakim wykonują je inni” – mówi Austin.
Najwięksi reklamodawcy w internecie wydają dziennie od setek tysięcy do milionów dolarów. Jak więc robią to z zyskiem? Austin i jego mentor postanowili się w to zagłębić.
„Ci wielcy reklamodawcy przekształcają kliknięcia w klientów, korzystając z wielu dowodów społecznych. Jeśli klikniesz różne reklamy, na innych stronach docelowych znajdziesz pięciogwiazdkowe recenzje, certyfikaty, aktualizację w czasie rzeczywistym, social proof i wiele innych ”- mówi Austin.
7 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji dzięki social proof marketingowi
„Jeśli przeprowadzisz tę społeczną kampanię marketingową, Twoja witryna uzyska konwersję nawet o 300% wyższą, co pozwoli Ci osiągać cele sprzedażowe z zyskiem i zostać liderem na rynku” – mówi Austin.
- Umieść sekcję z logotypami klientów.
- Użyj głosu klienta w swojej ofercie.
- Przedstaw znanych klientów i partnerów polecających.
- Stwórz ścianę miłości spośród klientów.
- Dodaj certyfikaty, plakietki zaufania, nagrody i publikacje.
- Odpowiednie studia przypadków
- Dodaj informacje dotyczące zaangażowania w czasie rzeczywistym
1. Umieść sekcję z logotypami klientów.
Na stronie DigitalMarketer możesz zobaczyć, że zaufało im ponad 126 000 marketerów, a także firmy takie jak Uber i Shopify.

„Niedawno przeprowadziliśmy studium przypadku z Appcues. Pomyślałem, że to naprawdę interesujące, widzieliśmy, że mają wszystkie te logo pod zakładką na stronie głównej. Chcieliśmy wiedzieć, czy jeśli loga będą bardziej widoczne to czy będą wywierać większy wpływ? Odpowiedź brzmi: tak (potwierdzone możliwościami personalizacji Proof). ”

„Dowiedzieliśmy się, że po przeprowadzeniu tego testu zaobser- wowaliśmy 42% wzrost liczby prób, prezentując loga, które były istotne dla branży odwiedzającego. A to tylko pokazuje nam, że nie tylko loga są skuteczne. Są jeszcze bardziej skuteczne, gdy odnosimy się do różnych klientów ”, zauważa Austin.
Kluczowe wnioski to:
– 4-7 logo klientów
– Obsługuj wiele branż, personalizując loga dla odwiedzających
2. Użyj głosu klienta w swojej ofercie.
Interkom poświęca bardzo dużo miejsca na swojej witrynie głosom swoich klientów. Kiedy przechodzisz do nawigacji, mają strony docelowe dla każdej persony – wsparcie konwersacyjne, zaangażowanie konwersacyjne i marketing konwersacyjny.

„Kliknąłem tutaj na stronę marketingową. A kiedy wchodzę na tę stronę, są tam te dwie referencje, ale nie pochodzą one od nikogo. Pochodzą od innych sprzedawców. I to jest naprawdę sprytne posunięcie Intercomu, aby zaprezentować te różne referencje w oparciu o osobowość przeglądającą strony ”- mówi Austin.
Kiedy myślisz o swoich stronach docelowych, dodaj referencje, które są oparte na tym, gdzie znajdują się na ścieżce zakupu na stronie. Na samym szczycie mogą to być referencje bardziej aspiracyjne, podczas gdy na samym dole jest to raczej wezwa- nie do działania oparte na działaniu i przezwyciężaniu obiekcji.
Wnioski:
– Referencje powinny być adekwatne do kontekstu strony. – Użyj słownictwa klientów
– Wpisz w nagłówkach najważniejsze osiągnięcia
3. Przedstaw znanych klientów i partnerów polecających
Athletic Greens świetnie radzi sobie z prezentowaniem klientów i partnerów na swoich stronach.


„To jest wzrost mikroinfluencerów, których znamy i podziwiamy, a to jest naprawdę skuteczna strategia. Tak więc opinia jest dobra, ale referencja od przyjaciela lub od kogoś, kogo podziwiamy, jest naprawdę skuteczna ”- mówi Austin.
Możesz nawet dołączyć dowód społeczny bezpośrednio do nagłówka swojej oferty.
„Postanowiliśmy dać temu szansę. Dlatego dodaliśmy to „zweryfikowane przez …” do oferty. A kiedy klikniesz na naszą markę, zostaniesz przekierowany do strony docelowej This Just Works z informacją, że „This Just Works jest weryfikowane przez Proof”. ”

„To, co już odkryliśmy, to to, że oznacza to 25% wzrost liczby wersji próbnych dzięki spersonalizowaniu strony docelowej dla part- nera polecającego”.
Wnioski:
– Jeśli Twoi potencjalni klienci podziwiają Twoich klientów, kupią Twoją ofertę, aby spróbować upodobnić się do nich.
– Potencjalni klienci, którzy znają lub są przyjaciółmi Twoich klientów, prawdopodobnie kupią na podstawie zaufania.
4. Stwórz ścianę miłości spośród klientów
Buffer ma całą ścianę miłości poświęconą strumieniowaniu pozytywnych recenzji na Twitterze.

Ta ściana miłości może być również całą stroną historii sukcesu klientów, takich jak Marie Forleo.

„Marie Forleo, jedna z najbardziej znanych trenerów w internecie, ma całą ścianę miłości poświęconą historiom sukcesu. Uwiel- biam to, jak dobrze to zrobiła. To jest piękne. Jest konkretne i po prostu pokazuje, ile naprawdę sukcesów odnoszą klienci Marie Forleo ”- mówi Austin.
„Uwielbiam też to, jak długo to trwa. Jeśli tworzysz taką stronę, im dłuższa, tym lepsza. To nie jest czas, aby wybrać kilka najmoc- niejszych historii. Chcesz, aby ich kciuk bolał od przewijania ”.
Wnioski:
– Poświęć całą stronę swoim klientom. Im dłuższa strona, tym lepiej.
– Dobieraj cytaty, posty w mediach społecznościowych, recenzje i historie.
– Nie zapomnij dodać wezwania do akcji!
5. Dodaj certyfikaty, odznaki zaufania, nagrody i publikacje
„ActiveCampaign ma to na swojej stronie głównej – są liderem w każdej kategorii. Dlatego wiarygodność strony trzeciej buduje duże zaufanie. Pokazuje, że jeśli ta osoba trzecia, G2, przyznała im wszystkie te nagrody, możemy im zaufać. Tutaj są prawdziwe opinie”.

„Bardzo podoba mi się również to, jak Facebook to ma, jak wiele osób poleca Twój produkt na Facebooku, tak naprawdę dodajemy to tuż pod wezwaniem do działania. Testy A / B wykazały, że jest to naprawdę skuteczne ”- mówi Austin.

Wyświetla imię jednego twojego znajomego, którego rozpozna- jesz, wraz z całkowitą liczbą polubień, tworząc przyjemną znajomość.
Wnioski:
– Certyfikaty takie jak „TripAdvisor” są dobre.
– Odznaki zaufania, takie jak „Secured by McAfee”, są dobre – Publikacje takie jak „Forbes” są dobre.
6. Odpowiednie studia przypadków
„Produktem roku Shopify numer jeden był Best Self. I mają ten dziennik, który ma tak wiele recenzji. Uwielbiam to, jak mogę mieć te różne tagi, które przewijają mnie do tych, które są bardziej odpowiednie dla moich zakupów. To naprawdę dobry sposób na wprowadzenie dodatkowego dowodu społecznego dzięki tej funkcji, która czyni ją bardziej efektywną ”- mówi Austin.
„Airstream to ponad 50-letnia firma, która wciąż robi na mnie wrażenie, ponieważ ma obsesję na punkcie klientów.

Wnioski:
– Przejrzyj widżety, takie jak TrustPilot, Yotpo, G2.
– Studia przypadków lub historie klientów, aby zainspirować ludzi.
7. Dodaj informacje dotyczące zaangażowania w czasie rzeczywistym
Beamer robi to tuż pod przyciskiem wezwania do działania.

„Mówi się, że 1032 klientów rozpoczęło okres próbny, a to tylko w ostatnim miesiącu. To jest naprawdę skuteczne. Widzieliśmy też test A / B, który sam w sobie może zwiększyć liczbę konwersji nawet o 38% ”- mówi Austin.
W Delcie, kiedy wychodzisz, aby sprawdzić, widać, że 70 954 klientów chroniło swoją podróż w ciągu ostatnich siedmiu dni.

„Podoba mi się również sposób, w jaki wprowadzają wiarygodność strony trzeciej przez CNN… ciekawe jest zobaczyć, jak wyko- rzystują te informacje w czasie rzeczywistym o tej liczbie pasków za każdym razem, gdy ktoś kupuje ubezpieczenie podróżne” – mówi Austin.
Wnioski:
– Użyj konkretnych przykładów liczb, np. „300 osób zarejestrowało się w tym tygodniu”.
– „24 osoby teraz na to patrzą”.
– „Wzrost współczynnika konwersji o 10–15%”.
„W trakcie wszystkich tych różnych strategii, wracając do tablicy, chcę, abyś pomyślał o tym, „ jak można wykorzystać dowód społeczny ”. Z takim myśleniem nie wracasz do tablicy. Wracasz do klienta. ” stwierdza Austin.
Chcesz odebrać 45 wskazówek dla Twojego Digital Marketingu
w wygodnej formie ebooka?
Wpisz poniżej adres e-mail na który mamy wysłać eBook
