+48 509 019 699
maciek@flowmakersdigital.pl
logo-digital-automation-białe
  • ZAŁÓŻ DEMO W 1 MINUTĘ
  • KLIENCI
  • AUTOMATION
  • E-MAIL MARKETING
  • CRM
  • WIEDZA
    • BLOG
    • PODCAST
  • KONTAKT

Jak zdywersyfikować swój tunel sprzedażowy za pomocą mini-kursu do generowania kwalifikowanych potencjalnych klientów?

16 listopada, 2020admin
Wpis stanowi podsumowanie jednego z modułów warsztatu “To Po Prostu Działa” zorganizowanego przy współpracy ActiveCampaign i DigitalMarketer.

Jak zdywersyfikować swój tunel sprzedażowy za pomocą mini-kursu do generowania kwalifikowanych potencjalnych klientów?


Szkoła trwa tak długo, a potem… co? Masz przestać się uczyć?

Absolutnie! Nauka za pośrednictwem kanałów, takich jak kursy online, otwiera przed Tobą zupełnie inny świat. Jako mała firma możesz korzystać z kursów online razem z Twoimi klientami.

Sean Scott, specjalista ds. Partnerstwa w Thinkific, dołączył do To Po Prostu Działa, aby opowiedzieć, w jaki sposób mini-kurs może pomóc w zwiększaniu liczby odbiorców, pielęgnowaniu potencjalnych klientów i ostatecznie rozwijaniu biznesu eduka- cyjnego online.


Mini-kursy: historia sukcesu Thinkific


John i Kate, klienci Thinkific, prowadzą firmę o nazwie Entrepreneurs On Fire. Tworzyli i udostępniali filmy wideo za pośrednictwem podcastów, blogów, kursów online i znaleźli doskonałą okazję do edukowania społeczności za pomocą nowego kursu online.

Postanowili udostępnić go jako darmowy kurs w celu generowania leadów i jako pierwszy etap w lejku sprzedażowym.


rejestracja

Klienci Thinkific, John i Kate, z powodzeniem tworzą kursy online.

„Gdy nowi studenci zapisują się na ten kurs, John i Kate otrzymują ich adresy e-mail i zwiększają pulę potencjalnych klientów. Zasadniczo pomagają przedsiębiorcom w przekształcaniu ich pomysłów w dochody. ”- mówi Sean.

„W ciągu pierwszych 2 tygodni od uruchomienia bezpłatnego kursu wygenerowali około 1000 nowych potencjalnych klientów. Gdy kursanci przeszli na płatne członkostwo, zarobili około 50 000 USD w ciągu pierwszych dwóch miesięcy ”.

„Kontynuują rozwój tych treści i swoich strategii marketingowych, aby ciągle doskonalić swój lejek sprzedażowy za pomocą treści tych kursów. To naprawdę świetny przykład tego, jak wykorzystać minikurs, aby napędzać większy kurs i zróżnicować tunel sprzedażowy ”.


Co to jest mini kurs?


„Krótko mówiąc, mini-kurs jest zasadniczo kursem jednotematycznym. Wybierasz jeden temat, o którym chcesz porozmawiać, a następnie edukujesz ludzi na jego temat w ramach kursu, który zwykle trwa godzinę lub krócej. Nie ma ustalonego limitu czasu, ale stwierdziliśmy, że to właśnie sprawdza się najlepiej w przypadku mini kursu. Może być również częścią większe- go łańcucha kursów ”- mówi Sean.

„Zazwyczaj jest to oferta bezpłatna lub bardzo tania. Jeśli klienci za to zapłacą, pomoże Ci to otrzymać pierwszy zwrot z inwestycji już na tym etapie”.

Dlaczego warto skorzystać z mini kursu?

Mini-kurs to świetne narzędzie edukacyjne. Jeśli faktycznie widzisz, jak ludzie biorą udział w mini kursie, są wyraźnie bardziej zmotywowani do angażowania się w twoją usługę, ofertę lub pełny kurs.


Jak wybrać temat mini-kursu?


„Myślę, że jest to zdecydowanie jedna z najważniejszych rzeczy, niezależnie od długości i niezależnie od tego, jak daleko chcesz się posunąć w tworzeniu kursów. W tym momencie masz wartość biznesową lub ofertę produktów lub usług. Czasami myślę, że naprawdę trudno jest dokładnie określić, czego faktycznie nauczy ten kurs i co będzie rezonować z Twoimi odbiorcami ”- mówi Sean.

Oto, jak możesz to zrozumieć.


rejestracja

„To doskonały sposób jak poprzez edukację możesz wystartować. Celem jest tak naprawdę ustalenie, czym jest ta bardzo zwięzła propozycja wartości. I chcesz być naprawdę konkretny ”.

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób Twój kurs na temat X pomaga określonej grupie odbiorców nauczyć się, jak osiągnąć wynik X, aby mogli naprawdę odnieść korzyści.

Świetnym przykładem jest Mimi G z Akademii Sew It.


rejestracja

Jej wypowiedź skierowana jest do bardzo konkretnego segmentu odbiorców – majsterkowiczów – uczą się konkretnego efektu – jak uszyć własne ubrania. Korzyścią, jaką uzyskują, jest nauczenie się nowej umiejętności i zwiększenie samowystarczalności.

„Nie chodzi tylko o to, żeby powiedzieć, hej, chcę nauczyć każdego uszyć wszystko. Mówię konkretnie, że chcę uczyć majsterkowiczów, czyli amatorów, jak szyć własne ubrania i być samowystarczalnymi ”- mówi Sean.

Chris Newman z CineChopper University to kolejny świetny przykład.


rejestracja

Chris Newman jest twórcą kursów Thinkific, który specjalnie uczy kinematografii dronów, co pomaga jednej grupie odbiorców – filmowcom.

„Myślę, że to, co zrobił naprawdę dobrze, to wskazanie dokładnie, kim jest ta publiczność, dlaczego ją naucza, a następnie jakie są korzyści z tego wynikające”.

„Możesz przyjąć tę formułę uczenia innych i to zaprowadzi Cię na właściwą ścieżkę. Myślę, że pomysł wymyślenia tematu w pierwszej kolejności jest fajny, ponieważ naprawdę pomaga określić, czym się pasjonujesz, jakie jest Twoje doświadczenie i czy naprawdę wymaga tego rynek ”- mówi Sean.

Ta formuła pozwala wskazać jeden temat, a następnie przygotować się do stworzenia mini-kursu.


Jak stworzyć program mini-kursu?


Umieściłeś swój temat jako propozycję wartości. Teraz nadszedł czas, aby przejść do taktyki i zastanowić się, jak zaplanować program nauczania.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1. Przedstawiasz program nauczania jednego mini-kursu, który będzie istniał wyłącznie samodzielnie

2. Tworzysz mini-kurs jako punkt wyjścia do większego kursu

Dobrym sposobem na zastanowienie się nad tym jest zaplanowanie kamieni milowych i myślenie o minikursie jako pierwszym kamieniu milowym na drodze do pełnego kursu online.

„Kiedy twój kursant dołączy do kursu od samego początku, wyruszy w podróż. Jaka jest ich obecna rzeczywistość? Jaki mają problem, który próbujesz rozwiązać? Jaka jest ich upragniona przyszłość? ”

Musisz umieć odpowiedzieć, dokąd mogą się udać.


rejestracja

„Myślę, że kiedy planujesz swoje kamienie milowe, naprawdę dobrym pomysłem jest rozpoczęcie planowania od końca, a następnie cofanie się” – zauważa Sean.


rejestracja

Chcesz namalować obraz swojego idealnego ucznia odnoszą- cego sukcesy, osiągającego pożądany rezultat. Ważne jest, aby pamiętać, że nie jest to pożądany rezultat przedsiębiorcy lub twórcy kursu. To naprawdę postawienie się w sytuacji kursanta i zastanowienie się, dokąd mogą chcieć się udać.

Te kamienie milowe z kolei tworzą moduły i sam kurs.


rejestracja

„Pomyśl o studencie kończącym studia i badającym dostępne opcje. Pożądaną przyszłością dla studenta jest oczywiście zdobycie doskonałej pierwszej pracy. To, co naprawdę chcemy zrobić, to pomyśleć: okej, właśnie tam uczeń chce się dostać, jak możemy to odwzorować z powrotem do miejsca, w którym jest teraz? ” mówi Sean.


rejestracja

To może skłonić Cię do utworzenia kursu o nazwie „Jak zdobyć pierwszą pracę po ukończeniu studiów”.

„Pierwszym krokiem w tej podróży jest stworzenie zoptymalizowanego CV. To jedna z najważniejszych rzeczy na świecie wśród poszukujących pracy, chcą mieć CV, które się wyróżnia. Idealnie byłoby, gdyby był to pierwszy kamień milowy. I to właśnie będzie podstawą programu tego kursu ”- mówi Sean.

„Jeśli chodzi o wybór typów treści, których możesz użyć na kursie, jako marketer prawdopodobnie dysponujesz już całą gamą treści, z których możesz czerpać, lub różnymi multimediami z którymi pracujemy na co dzień – czy to wideo, czy plik Excel ”.

„Myślę, że najlepszą rzeczą w kursie – a zwłaszcza na platformie Thinkific – jest umiejętność korzystania z tych wszystkich różnych form i tworzenia czegoś, co naprawdę angażuje słuchaczy”.


Strategia tunelu sprzedażowego: jak przedstawić swój kurs światu


Firmy używają kilku nieco różnych wersji lejka marketingowego, ale procesy są nadal do siebie podobne pod względem tego, co się dzieje i kiedy.

Sean poprowadzi Cię przez ogólną drogę promocji kursu.

„Więc masz źródła ruchu. Kiedy myślisz o swoim minikursie, na początek najlepiej wybrać 2-3 źródła ruchu ”.

„Kiedy próbujesz przyciągnąć odbiorców za pośrednictwem wybranych kanałów ruchu, chcesz skierować ich do bezpłatnego posta na blogu lub innego materiału zachęcającego, a następnie zachęcić ich do udziału w mini-kursie. Możesz też po prostu ustawić go jako główny magnes w pierwszej kolejności ”- radzi Sean.

„W tym momencie zdobywasz nowe leady i gromadzisz e-maile. Nowy kontakt zobaczy stronę z podziękowaniem, a jego e-mail zostanie dodany do Twojej listy razem ze zgodą kontakt marketingowy. Możesz więc zacząć angażować ich na inne sposoby ”.

Możesz je promować w ramach innego produktu lub oferty usług związanych z tematem Twojego mini-kursu. Możesz też skierować ich bezpośrednio do oferty w pełni płatnego kursu.


rejestracja

Mapa z krokami prowadzącymi do promocji minikursów.

„Myślę, że tak naprawdę chodzi o budowanie zaufania wśród odbiorców i staranie się dać im coś w co mogą się naprawdę zaangażować.”- mówi Sean.


3 kluczowe wnioski do stworzenia własnego mini kursu


1. Rozpocznij swoją przygodę z kursem online, znajdując najlepszy temat dla swojego kursu.

2. Zaplanuj swój program nauczania wokół pożądanej przyszłości dla swoich odbiorców.

3. Zaplanuj, w jaki sposób Twój mini-kurs zbuduje społeczność i doprowadzi ją do płatnego kursu, produktu lub usługi

Chcesz odebrać 45 wskazówek dla Twojego Digital Marketingu
w wygodnej formie ebooka?

Wpisz poniżej adres e-mail na który mamy wysłać eBook

to_po_prostu_dziala
ZAMÓW DEMOBLOGPODCASTAPLIKACJAPOLITYKA PRYWATNOŚCIKONTAKT
© 2020 Flow Makers