001 – O czym jest podcast: Automatyzacje Marketingu i Sprzedaży?​

o czym jest podcast automatyzacje marketingu i sprzedaży

Nasz podcast to miejsce, na której chcemy dzielić się naszym praktycznym doświadczeniem w zakresie automatyzacji marketingu. Jesteśmy firmą zajmującą się marketing automation od kilku lat i zdobyliśmy duże doświadczenie w tym zakresie, zarówno we własnym biznesie, jak i u naszych klientów. 

Wysłuchaj odcinka:

Podcast dostępny również:

W aplikacji Spotify
Apple Podcast – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
Google Podcast – dla użytkowników Android
Poprzez specjalny RSS
Lista wszystkich odcinków

 

Co znajdziesz w tym wpisie?

Wstęp

Witam Cię bardzo serdecznie drogi słuchaczu w pierwszym odcinku podcastu automatyzacja marketingu i sprzedaży. Ja nazywam się Marcin Kądziołka i będę miał przyjemność prowadzić cały ten podcast. 

Jako że jest to pierwszy odcinek no to wypadałoby się trochę przestawić. O czym będzie podcast? Co będziemy w nim omawiać? Jakie tematy będziemy poruszać?

 Przede wszystkim jak już sama nazwa wskazuje podcast będzie o automatyzacji marketingu i sprzedaży, ale od takiej strony praktycznej. Czyli jak wdrożyć automatyzację marketingu i sprzedaży w swojej firmie. 

Będziemy więc za każdym razem blisko oczywiście tych tematów marketingowo sprzedażowych, ale z głównym naciskiem na praktykę i z głównym naciskiem na automatyzację.

Skąd w ogóle pomysł na ten podcast? Jak to się zaczęło? Kim my jesteśmy?

Nie jestem sam. Jest nas cała ekipa i czy mamy prawo w ogóle mówić o tej automatyzacji? 

Otóż od 2009 r. zajmujemy się marketingiem internetowym. W latach, to było bodajże 2012 r. – 2016 r. powstała taka potrzeba wprowadzenia jakiegoś narzędzia do automatyzacji marketingu w naszych markach i wybór padł na ActiveCampaign, bo to, no z prostej przyczyny bo to pierwsze narzędzie, które miało w sobie ustawienia polskie, że można było wybrać złotówki jako walutę itd. Takie pierwsze polskie ustawienia. 

W ten sposób zaczęliśmy współpracę z activie campaing. Robiliśmy wdrożenia dla siebie, dla Klientów i to narzędzie tak nam się spodobało, że w 2017 r. zostaliśmy po prostu partnerem ActiveCampaign. Wtedy marketing automation, cała ta działka automatyzacji marketingu stała się naszą marką B2B. Zaczęliśmy działać jako Flowmakers Digital i od tamtego czasu cały czas to rozwijamy. 

W 2019 r. nastąpił taki przełom, zaczęliśmy się rozwijać bardzo, bardzo dynamicznie i okazało się, że właśnie ta działka marketing automation stał się naszym core biznesem, najważniejszą częścią naszego biznesu. 

Co się wydarzyło jeszcze w między czasie? Jesteśmy partnerem numer pięć w Europie, Afryce i Azji Mniejszej, tak to dzielą amerykańskie firmy czyli jesteśmy partnerem numer pięć w rejonie EMEA. 

Należymy też do ActiveCampaign Advisor Board, czyli to jest takie stowarzyszenie, które zrzesza 20 najlepszych partnerów, gdzie partnerzy mają swój udział w tym, że mogą wyrazić swoją opinie, mają możliwość wpływu na to jak to narzędzie wygląda, mają dostęp do najświeższych nowinek z tego co się dzieje w stajni ActiveCampaign

Bierzemy też udział w programie deweloperskim ActiveCampaign co oznacza, że jesteśmy jedną z kilku firm na całym świecie, która może wdrażać różnego rodzaju integrację związane z ActiveCampaign w sposób taki, nazwijmy to oficjalny. 

Bo oczywiście każdy może wdrażać, natomiast my mamy bezpośredni dostęp do ActiveCampaign i w momencie gdy pojawia się jakaś potrzeba też od strony samego active campaign, jako firmy to jest to do nas zgłaszane czy chcielibyśmy się zająć danym tematem od strony programistycznej czyli takim mocno deweloperskim. Mamy status partnera Platinum. Jest to najwyższy status jaki można uzyskać jako partner ActiveCampaign

Świadczymy też polski support dla ActiveCampaign, dla naszych polskich klientów i ogólnie dla klientów. Jeżeli ktoś z Polski ma już teraz ActiveCampaign spokojnie możesz też do nas przejść, żeby taki polski support otrzymać. 

Chcielibyśmy żeby narzędzia marketing automation były bardziej popularne, żeby ludzie zaczęli z nich korzystać. 

Najlepiej się znamy oczywiście na samym narzędziu ActiveCampaign, natomiast bardzo będziemy się starać żeby ten podcast był bardzo uniwersalny. Oczywiście, że przykłady będą z ActiveCampaign, natomiast nie jest to podcast, który ma promować samo ActiveCampaign. to ma być promocja marketing automation od strony praktycznej. 

Chcemy to pokazywać, chcemy uczyć też osoby początkujące, które jeszcze za bardzo nie wiedzą czy to w ogóle jest dla nich, za bardzo nie wiedzą jakie mogłyby to być korzyści. W kolejnych odcinkach będziemy omawiać różnego rodzaju tematy skierowane w dużej mierze dla osób początkujących, żeby każdy mógł zacząć swoją przygodę z marketing automation.

Cel podcastu

Naszym celem jest przekazanie jak najwięcej informacji i w taki sposób, żeby osoby które będą słuchać tego podcastu samodzielnie mogły sobie wdrożyć różnego rodzaju narzędzia do automatyzacji marketingu. 

Oczywiście dla osób, które nie chcą się uczyć albo chcą zrobić to szybciej, sprawniej, skuteczniej to zawsze mogą przyjść do nas zrealizować sobie usługę. Natomiast to absolutnie nie jest żaden wymóg, chcemy żeby podcast był maksymalnie praktyczny, żeby był takim narzędziem do nauki, narzędziem pomocnym przy wdrożeniach automatyzacji.

Jak więc słyszysz mamy dużo takiego praktycznego doświadczenia przez wiele lat przy wdrażaniu zarówno automatyzacji marketingu i sprzedaży u siebie jak też u klientów w różnych branżach, w różnych aspektach ta automatyzacja działała, więc z całego tego doświadczenia będziemy czerpać, żeby przede wszystkim pokazywać właśnie praktyczne przykłady. 

To co się sprawdza, bo teoria teorią, a najważniejsza jest praktyka, najważniejsze są efekty naszych klientów tym możemy się chwalić. 

Mamy tego sporo i myślę, że przekazując tego rodzaju wiedzę bardzo praktyczną od praktyków do praktyków, bo mówimy również do osób, które chcą wdrażać automatyzację a nie tylko o tym słuchać. 

To myślę, że to będzie idealne połączenie, bo my nie boimy się też żadnych pytań, nie boimy się kontaktu z ludźmi. Wiemy co robimy znamy się na temacie, więc też jeżeli masz jakieś pytania, problemy, chcesz się z nami skontaktować, jak najbardziej zapraszamy. Możesz też się zapisać na listę subskrybentów podcastu na stronie flowmakersdigital.pl/podcast, jeszcze będę o tym mówił na końcu. Wtedy będziesz na bieżąco z wszystkimi odcinkami, żaden nie zniknie z Twojego radaru. Też poprzez tę stronę możesz zadać nam jakiekolwiek pytania.

Plany kolejnych odcinków

W kolejnych odcinkach będziemy poruszać takie tematy, tak jak mówiłem na początku, dla początkujących. Czyli co to jest w ogóle marketing automation? 

Przedstawimy taki słowniczek pojęć, bo nieuniknione jest to że, przy nagrywaniu tych podcastów będę ja czy osoby czasem zaproszone będą używać takich branżowych pojęć, skrótów jakichś haseł i dobrze by było żebyśmy wspólnie mieli taki wspólny język i wiedzieli o czym mówimy, więc przedstawimy słowniczek pojęć. 

Powiemy jak w ogóle działa marketing automation. Odczarujemy trochę ten temat bo czasami ludzie myślą, że to jakaś magia jest, a to jest po prostu bardzo dobre oprogramowanie, które działa i opowiemy jak to wszystko funkcjonuje. Pokażemy trochę przykładów wdrożeń. 

Tak jak mówiłem mamy ogromne doświadczenie, więc pokazanie przykładów z różnych dziedzin nie jest dla nas problemem i możliwe, że będzie to dla kogoś inspiracją, że czasami w takiej branży co by się wydawało, że nie do końca automatyzacja ma rację bytu, a my jednak ją wdrażaliśmy i klienci są z tego zadowoleni, mają efekty, to pokażemy kilka takich przykładów i w ogólne chcemy bardzo dużo też inspirować, żeby pokazać jakie w ogóle możliwości daje automatyzacja marketingu i sprzedaży, że to nie jest zależne od branży, nie jest zależne od sytuacji.

Do wielu, wielu przypadków można się dostosować i zastosować takie rozwiązania, które uproszczą cały proces, spowodują że w firmie nagle jest mniej pracy, a większe są efekty i na tym tutaj nam wszystkim myślę zależy.

Więc zachęcamy do odsłuchiwania kolejnych odcinków. Jeżeli chcesz być na bieżąco, tak jak mówiłem chwilę wcześniej zapisz się na listę subskrybentów, www.flowmakersdigital.pl/podcast

Zapraszam do wysłuchania kolejnych odcinków. 

Do usłyszenia, 

Marcin Kądziołka

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz

Po potwierdzeniu zapisu na rozmowę, w ciągu 24 godzin nasz konsultant zadzwoni do Ciebie aby dowiedzieć się co sprzedajesz, w jakiej branży i jakiej pomocy potrzebujesz najbardziej.

Dzięki tej rozmowie dowiemy się czy realnie możemy Ci pomóc i czy nasze rozwiązania automatyzacji marketingu i sprzedaży sprawdzą się u Ciebie.

Jeśli uznasz że pomysły i rozwiązania automatyzacji mogą pomóc w twoim biznesie to umów się na rozmowę z doradcą.

Dowiesz się czy sprawdzą się w Twojej firmie.

    Wyrażam zgodę*