Witaj serdecznie w kolejnym odcinku naszego podcastu AMS – Automatyzacje Marketingu i Sprzedaży.
Ten odcinek jest idealny dla osób, które nie mają dużego obycia technicznego natomiast chcą poprawić działania w swojej firmie.
Wysłuchaj odcinka:
Podcast dostępny również:
W aplikacji Spotify
Apple Podcast – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
Google Podcast – dla użytkowników Android
Poprzez specjalny RSS
Lista wszystkich odcinków
Co znajdziesz w tym wpisie?
Jeżeli wolisz treści pisane to tutaj mamy dla Ciebie transkrypcje całego nagrania:
Marcin Kądziołka Automatyzacja marketingu i sprzedaży.
Witam Cię bardzo serdecznie drogi słuchaczu w kolejnym odcinku podcastu Automatyzacja Marketingu i Sprzedaży.
Dzisiaj będzie odcinek specjalny dla osób nietechnicznych, mało technicznych i takich, które boją się trochę technikaliów.
Będziemy mówić o tym, jak wdrożyć automatyzacje i jak z nich korzystać, gdy nie masz umiejętności informatycznych.
Wiele osób obawia się w ogóle wchodzić w temat jakiejkolwiek automatyzacji, bo kojarzy im się to z tym, że trzeba mieć właśnie taki “mózg techniczny”. Trzeba myśleć w sposób techniczny, żeby móc tymi automatyzacjami zarządzać, żeby móc je wdrożyć i po części jest to prawda.
Wdrożenie automatyzacji rzeczywiście wymaga trochę umiejętności technicznych, ale powiedziałbym, że właściwie tylko wdrożenie, a już nie koniecznie samo używanie.
Narzędzia są już tak zaawansowane, dają taki poziom abstrakcji i dają takie możliwości łatwego ustawiania wszystkiego, że używanie już raz poustawianych automatyzacji jest proste.
Może nie super, mega proste, ale proste. Każda osoba, która potrafi używać komputera na pewno sobie poradzi.
Więc z jednej strony narzędzia dają taką perspektywę łatwiejszego zarządzania tymi automatyzacjami i korzystania z nich. Z drugiej strony samo wdrożenie, pomimo tego, że wymaga umiejętności technicznych, to dobrą wiadomością jest to, że nie musisz tego absolutnie robić samemu. Bo chociażby my możemy Ci w tym pomóc.
Wdrożenie można podzielić na kilka etapów.
Etap I
Pierwszy etap to taka prosta integracja ze stroną firmową. Tu poradzi sobie webmaster, który tą stroną zarządza.
To jest proste wklejenie paru elementów stronę.
Etap II
Następny etap to jest integracja za pomocą już istniejących narzędzi, czyli patrzymy na nasze rozwiązanie Marketing Automation czy ma już kilka gotowych integracji i sprawdzamy, czy narzędzia, które chcemy zintegrować, są w tym katalogu gotowych integracji. Jeśli tak, to jakiś lokalny informatyk, który właśnie takimi rzeczami się zajmuje, też powinien sobie z tym poradzić. Jeżeli jest to poziom wyżej, czyli okazuje się, że mamy jakąś aplikację, której używamy i nie ma dla niej stworzonej, dedykowanej integracji, to trzeba ją napisać i tu jak najbardziej my możemy pomóc.
Jeżeli potrzebujesz czegoś takiego, to wystarczy się z nami skontaktować i być może będziemy w stanie taką integrację stworzyć.
Etap III
Gdy już mamy tę integrację z różnymi narzędziami gotową, to nadchodzi czas tworzenia już typowych automatyzacji, czyli ustawianie, co tak naprawdę chcemy, żeby w tym naszym systemie się działo.
Tutaj też przychodzi z pomocą np. ActiveCampaign. Mówię to na przykładzie ActiveCampaign, którym my się zajmujemy, gdzie dużo takich automatyzacji jest gotowych do postawienia z szablonu. Odpowiadamy na kilka pytań i już automatyzacja się sama uruchamia.
Nawet jeżeli już jest uruchomiona i chcemy coś w niej zmienić, to też jest to na podstawie prostych bloczków pokazane, więc bez jakiś super umiejętności technicznych, bez umiejętności tworzenia kodu HTML, czy jakiegoś języka programowania też możesz na tych bloczkach operować samodzielnie.
Może to robić ktoś z Twojego zespołu. Nie jest to trudne i na każdym z tych etapów my możemy pomóc, na kilka sposobów.
Możemy wszystko zrobić za Ciebie lub z Tobą.
Czyli możemy tak wszystko poustawiać, że możesz nawet nie chcieć mieć pojęcia jak to wszystko działa. Jest po prostu ustawione. Używasz sobie, wszystko działa, jesteś zadowolony, nie chcesz wchodzić w szczegóły, czyli nie zaglądasz pod maskę swojego pojazdu.
Jedzie super, masz tylko kokpit, gdzie widzisz co i jak się dzieje, natomiast nie interesują Cię szczegóły. OK, robimy wtedy tylko takie krótkie szkolenie jak korzystać z całego systemu. Masz możliwość zadawania swoich pytań, żeby uściślić jak takie codzienne użytkowanie ma wyglądać.
Możemy też z drugiej strony nauczyć Ciebie albo kogoś z Twojego zespołu jak tworzyć takie nowe automatyzacje, jak je ustawiać, na co zwrócić uwagę, jakie są dobre praktyki.
Wtedy jest plus taki, że będziesz miał kogoś w firmie, kto będzie potrafił całym tym systemem zarządzać i go rozbudowywać. Jeżeli myślisz o automatyzacji na poważnie, a przede wszystkim gdy spodoba Ci się cały ten sposób zarządzania firmą, że dużo rzeczy można zautomatyzować i wiele funkcji po prostu się dzieje, a nie musisz o tym pamiętać. To jest duża szansa, że będziesz chciał tych automatyzacji mieć coraz więcej i będziesz chciał ten system rozbudowywać.
Dobrą opcją żeby to robić szybko, sprawnie i żeby to nie kosztowało nie wiadomo ile jest posiadanie kogoś w firmie na miejscu, kto od razu będzie potrafił skonfrontować różne pomysły, podpowiedzieć co jest możliwe, co jest niemożliwe, co jest drogie, co jest tanie oraz jak dany pomysł inaczej może wdrożyć, żeby był on do wdrożenia szybciej, taniej itd.
Po takim szkoleniu będziesz miał kogoś w firmie na kim możesz opierać te zadania związane z automatyzacjami i kto będzie się tymi zadaniami zajmował.
Tu oczywiście też taka osoba nie musi być stricte dedykowana tylko do zastosowań automatyzacji, bo to może być osoba, która zajmuje się innymi rzeczami, a jednym z jej obowiązków będzie właśnie automatyzacja marketingu i sprzedaży.
Wtedy masz osobę dedykowaną, ale nie musi być to specjalnie zatrudniona osoba, tylko na dane stanowisko. Oczywiście wszystko zależy od tego, na jaką skalę działasz. Wszystko zależy od tego, jak dużo tych automatyzacji chcesz ustawiać, jaką masz wizję tego, co ma być tak naprawdę w Twojej firmie zautomatyzowane. Wszystko zależy właśnie od Twoich konkretnych potrzeb, upodobań, pomysłów, strategii na automatyzację. Ale najważniejsze myślę z tego wszystkiego jest to, że nie musisz mieć żadnej wiedzy technicznej, żeby wystartować i żeby działać z automatyzacjami.
Bo większość albo wręcz wszystko możemy po prostu zrobić za Ciebie.
Mamy właśnie takie dwa kierunki, z których przychodzą klienci.
Jeden rodzaj klientów mówi: “Ja chcę mieć to po prostu gotowe, zrobione dobrze”.
Ja nie chcę się tutaj zagłębiać w jakieś szczegóły, chcę, żeby to zadziałało. Mam pomysł taki i taki, i taki. Zróbcie to za mnie. Ile to będzie kosztowało? Płacę, wymagam, robicie, działamy. I to jest jeden kierunek.
A drugi kierunek jest taki, że ktoś przychodzi i mówi: “Nie no, ja chcę poznać, żeby wiedzieć, jak to wszystko działa od spodu, jak to działa od środka, żeby móc w razie czego samodzielnie coś pozmieniać”.
Wtedy robimy szkolenie. Ktoś wie jak to działa i potem sobie to rozbudowuje, ulepsza, tworzy inne automatyzacje na bazie stworzonych wcześniej itd. Itd.
Czasami przychodzi kilka osób na takie szkolenie i tu też nie ma problemu oczywiście z takimi ograniczeniami typowo ludzkimi, że nie będziemy jednocześnie szkolić 10 osób, bo to po prostu długo by trwało, gdyby każdy miał inne pytania. Natomiast 2, 3, 4 nawet osoby, które są na takich warsztatach szkoleniowych, gdzie pokazujemy jak tworzyć automatyzację zupełnie nie ma problemu.
Jak to są osoby z tej samej firmy to mają wspólne cele, nie ma problemów z jakimiś danymi dostępowymi itd. Bo wszyscy wtedy mogą widzieć dane tej firmy i w ten sposób sobie działamy.
Możemy też zrobić szkolenie, wdrożyć automatyzację i od razu pokazując jak to wszystko funkcjonuje, jak to zbudować w przyszłości też jest opcja stworzenia warsztatów i szkoleń już później po wdrożeniu. Można najpierw chcieć mieć wszystko ustawione, zobaczyć jak to działa, żeby mieć taki w ogóle ogląd na to jak i jak dobrze działają te automatyzacji i czy to rzeczywiście jest dla Ciebie potrzebne.
Może się okazać, że to jest rewelacyjne rozwiązanie i bardzo często tak się okazuje. Wtedy ktoś przychodzi i mówi nie no co ty, super, to ja chciałbym więcej, ale chciałbym się tego nauczyć. Czy macie jakieś szkolenia na ten temat?
No i tak organizujemy wtedy takie szkolenia, oczywiście oparte na ActiveCampaign, no bo na tym się znamy.
Jak widzisz opcji i możliwości jest sporo. Jeśli zamierzasz wdrożyć jakieś rozwiązania marketing automation to umów się na spotkanie z naszym ekspertem.
Wspólnie określicie, jaki byłby najlepszy sposób działania, co tak naprawdę potrzebujecie, jakie macie zasoby, jaką macie wizję tego, jak te automatyzacje mają wyglądać i wspólnie wtedy lepiej się poznamy oraz będziemy mogli zaproponować optymalne rozwiązanie dla Ciebie.
Rozmowa jest oczywiście niezobowiązująca, potrwa maksymalnie pół godziny, mniej więcej 20 minut do pół godziny i będziesz miał pełną jasność, jak takie rozwiązania wdrożyć.
Co będzie dla Ciebie najlepsze, w którą stronę iść, na czym się oprzeć itd. Itd.
A żeby umówić się na taką rozmowę wypełnij formularz poniżej a zadzwoni do Ciebie specjalista z naszej firmy umówić się na jakiś termin rozmowy i od tego wszystko się zaczyna.
Potem już będziesz mógł zadać swoje pytania i będziemy wspólnie wiedzieć na czym stoimy. Przede wszystkim Ty będziesz miał wiedzę jak to zrobić, jaki to jest zakres, czy potrzebujesz mieć więcej wiedzy na ten temat, czy nie jesteśmy w stanie udzielić jakichkolwiek informacji, których tylko będziesz potrzebował.
Więc zdecydowanie warto. Mówię, rozmowa niezobowiązująca, a daje dużo korzyści.
Do usłyszenia w kolejnym odcinku!
Pozdrawiam,
Marcin Kądziołka.