Porozmawiajmy o najlepszych praktykach projektowania newsletterów i o tym, jak możesz je zastosować, aby osiągnąć swoje unikalne cele.
Przyjrzymy się kilku doskonale opracowanym szablonom wiadomości e-mail i przeanalizujemy je, aby zrozumieć, co sprawia, że biuletyny są: strawne, skuteczne i atrakcyjne wizualnie.
Co znajdziesz we wpisie?
Dlaczego design newslettera jest tak ważny?
W 2021 roku na całym świecie wysyłano około 320 miliardów e-maili dziennie, a liczba ta stale rośnie.
Użytkowników poczty elektronicznej jest ponad 4 miliardy.
Można założyć, że przeciętny użytkownik otrzymuje około 80 wiadomości dziennie.
Firmy walcząc o uwagę konsumentów, stają w obliczu bezprecedensowej konkurencji.
Nie wystarczy przypadkowe skomponowanie newslettera i zakończenie pracy – musisz mieć pewność, że Twoje kampanie przebiją się przez szum i będą bardziej wartościowe, sprytne i wciągające niż kampanie konkurencji.
Jedynym sposobem na osiągnięcie tego celu jest wysokiej jakości projekt i copywriting.
Efektywny projekt newslettera pomoże Ci zrealizować wiele celów.
- Od razu robi wrażenie na Twoich klientach i nadaje ton Twojej przyszłej komunikacji.
- Sprawia, że treść jest bardziej atrakcyjna i zachęcająca, co poprawia wskaźniki zaangażowania.
- Prezentuje Twoją wiedzę poprzez inteligentne i gustowne wybory projektowe.
- Wykorzystuje akcenty wizualne, takie jak strzałki, ikony i dodatkowe kolory, aby zwrócić uwagę na kluczowe punkty.
- Wyraża osobowość Twojej marki i wzmacnia jej głos za pomocą dowcipnych tekstów i zachwycającej grafiki.
- Motywuje odbiorców do podjęcia pożądanej akcji poprzez wyróżnienie CTA.
- Sprawia, że Twój newsletter jest bardziej dostępny dla zabieganych użytkowników, którzy zawsze są w ruchu.
11 elementów skutecznego projektu newslettera
Aby zaprojektować wyjątkowy newsletter, musisz znać jego kluczowe elementy i role.
Anatomia newslettera to schemat, który pozwoli Ci tworzyć atrakcyjne i chwytliwe e-maile za każdym razem.
Dotyczy to wszelkich newsletterów komercyjnych, rozrywkowych i informacyjnych.
Kiedy poznasz kluczowe elementy, będziesz mógł się nimi bawić i podejmować pewniejsze decyzje projektowe.
Zobaczmy, jakie są ich cechy i jak wpływają na ogólne wrażenia użytkowników wiadomości e-mail:
- Formatowanie "na wyrywki” - małe fragmenty tekstu ułatwiają odbiorcy przetworzenie całego e-maila bez potknięć i poświęcania zbyt wiele czasu.
- Przyjazność dla urządzeń mobilnych - jeśli Twój email wygląda dobrze na urządzeniu mobilnym, Twoi odbiorcy mogą go przeczytać nawet w czasie podróży.
- Branding - umieszczenie logo, podpisu lub nazwy firmy jest niezbędne, jeśli chcesz, by Twój newsletter był natychmiast kojarzony z Twoją marką.
- Informacyjne linie tematyczne - przekazują one wartość treści i sprawiają, że newsletter nie zgubi się w skrzynce odbiorczej subskrybentów.
- Niestandardowe obrazy - używając unikalnych zdjęć lub ilustracji, wyróżnisz się z tłumu firm, które bazują na tych samych tanich zdjęciach ze stocków.
- Rozpoznawalna paleta kolorów - możesz użyć kolorów swojej marki lub pozostać monochromatyczny - chodzi o to, by nadać swojej serii e-maili spójny wygląd.
- Nagłówki - przyciągnij uwagę w momencie, gdy odbiorca otworzy Twój newsletter.
- Czcionki - bezpieczne dla stron internetowych. Zachowaj równowagę między dostępnością a estetyką, wybierając czcionki, których używa większość systemów operacyjnych.
- Wyraźne przyciski CTA - użyj wizualnych wskazówek, aby subtelnie popchnąć swoich subskrybentów w kierunku akcji, którą chcesz, aby podjęli.
- Linki do rezygnacji z subskrypcji - pokaż swoim odbiorcom, że zależy Ci na nich i chcesz zaspokoić ich potrzeby i zainteresowania.
Istnieje wiele opcjonalnych elementów, które możesz włączyć do projektu swojego newslettera.
Na przykład stopki maili mogą być zarezerwowane dla przycisków społecznościowych, a zdjęcia mogą być zamienione na filmy lub GIF-y.
Najważniejsza jest ogólna struktura treści newslettera i jej dostarczenie – to fundament, który wspiera Twój storytelling.
8 najlepszych praktyk projektowania newsletterów i jak je stosować
W bibliotece ActiveCampaign znajduje się ponad 250 profesjonalnie zaprojektowanych szablonów newsletterów.
Przyjrzyjmy się niektórym z nich, aby zrozumieć, dlaczego zostały zaprojektowane w taki sposób.
Poznasz przydatne sztuczki i techniki projektowania newsletterów i dowiesz się, jak w pełni wykorzystać każdy dostosowywany szablon wiadomości e-mail.
1. Zachowaj spójność w każdym mailu
Jeśli wysyłasz serię maili, upewnij się, że w naturalny sposób uzupełniają się one wzajemnie i są łatwo rozpoznawalne jako sekwencja.
Stwórz pewną ciągłość wizualną, dodając do szablonów subtelne powtarzające się elementy.
Na przykład, jeśli promujesz jakieś wydarzenie, trzymaj się tego samego wzoru w całej kampanii. Może to być dramatyczny ciemny kolor tła, niszowy styl ilustracji lub nietypowy krój pisma.
Załóżmy, że Twoim celem jest zwiększenie zainteresowania odbiorców określonym produktem lub wydarzeniem.
W takim przypadku nie chcesz być zbyt eksperymentalny – wybierz jedną estetykę dla swojego newslettera i trzymaj się jej.
2. Mądrze wykorzystaj przestrzeń ekranu
Twój layout powinien być dobrze wyważony – nie za bardzo ruchliwy, ale też nie zbyt pusty.
Pozostawiając wystarczająco dużo białej przestrzeni wokół akapitów i obrazków, nieuchronnie przyciągniesz do nich uwagę.
Ten przykład pokazuje, że nawet minimalistyczny e-mail może być jasny i atrakcyjny, jeśli z umiarem użyjesz kolorów uzupełniających.
Ponadto zawsze umieszczaj nagłówek, tekst pomocniczy i przycisk CTA na samej górze maila, aby subskrybenci nie mogli ich przeoczyć.
3. Wybierz projekt jednokolumnowy
Projekt jednokolumnowy zawsze wygląda dobrze na telefonie komórkowym, ponieważ zapewnia płynniejsze czytanie.
Tak zaprojektowany newsletter jest domyślnie przeglądany.
Nawet jeśli Twój szablon jest responsywny, a wiesz, że Twoi odbiorcy korzystają głównie z laptopów, powinieneś rozważyć jednokolumnowy design. Dzięki temu cały email staje się bardziej smukły i zachęcający, co jest szczególnie ważne w przypadku newsletterów z dużą ilością tekstu.
4. Gdy zabraknie Ci pomysłów, postaw na minimalizm
Jeśli nie jesteś pewien swoich decyzji projektowych, użyj mniejszej liczby kolorów, tekstur, czcionek i obrazów. Nie możesz się pomylić z minimalizmem, ponieważ jest modny i nie wymaga dużego wysiłku.
Minimalizm jest doskonałym wyborem dla firm z branży technicznej oraz dla firm i ekspertów, którzy nie chcą wyglądać lub brzmieć zbyt nieformalnie. Zazwyczaj w tym podejściu stosuje się czyste białe tło, podstawowe ilustracje i tylko jeden kontrastujący kolor.
5. Używaj marzycielskich obrazów, aby przekazać nastrój
Przy projektowaniu biuletynu przychodzi na myśl zasada “show, don’t tell” (pokaż, a nie mów).
Wykorzystaj wspaniałe zdjęcia, by wzmocnić swój przekaz i oddać atmosferę swojej marki, wydarzenia lub oferty specjalnej.
Jeśli używasz wielu zdjęć, edytuj je przy użyciu tego samego presetu lub filtra. W przeciwnym razie będą one ze sobą kolidować.
6. Nie unikaj odważnej typografii
Nie zawsze potrzebujesz obrazów, aby przyciągnąć uwagę użytkowników – mocny krój pisma może przyciągnąć wzrok nawet sam w sobie.
Użyj go w głównym nagłówku lub do podkreślenia pewnych punktów w całym e-mailu.
Jeśli wybierzesz jeden odważny, oryginalny krój pisma, postaraj się, by reszta tekstu była bardzo prosta, żeby uniknąć niedopasowania. Projektując treść maila, trzymaj się klasycznych, nierzucających się w oczy czcionek, aby Twój wyróżniający się nagłówek był w centrum zainteresowania.
7. Wykorzystaj zdjęcia twarzy, by wzbudzić zaufanie i zjednać sobie odbiorców
Jeśli dzielisz się w newsletterze historią sukcesu klienta, dołącz jego zdjęcie, by potwierdzić autentyczność tego świadectwa. To samo dotyczy sytuacji, gdy musisz przedstawić siebie lub innego eksperta.
Kiedy Twoi odbiorcy widzą prawdziwych ludzi, z którymi pracujesz, naturalnie nabierają większego zaufania do Twojej oferty. Zdjęcia stanowią dowód społeczny, więc nie pomijaj ich, jeśli je masz.
Autentyczne zdjęcia pomogą Ci natychmiast stworzyć emocjonalną więź z odbiorcami i wzbudzić ich zainteresowanie.
Kiedy zobaczą prawdziwą osobę, z którą mogą się identyfikować, będą bardziej skłonni zwrócić uwagę na Twoją ofertę.
Przed wykorzystaniem zdjęć byłych lub obecnych klientów oczywiście zapytaj ich o zgodę.
Możesz też zachęcić ich do podzielenia się swoimi portretami, dając im wyrazy uznania na swojej głównej stronie internetowej.
8. Niech zdjęcia produktów opowiedzą Twoją historię
Newsletter reklamowy nie byłby kompletny bez zapierających dech w piersiach zdjęć produktów, którym towarzyszą inteligentne wezwania do działania.
Możesz połączyć zdjęcia produktów z treściami lifestylowymi pokazującymi te same produkty w akcji.
Aby zwiększyć zaufanie klientów, rozważ zamieszczenie w newsletterze treści generowanych przez użytkowników (UGC).
Zdjęcia i filmy nakręcone przez prawdziwych klientów pomogą Twojej liście mailowej przekonać się, że Twoje produkty są używane przez ludzi takich jak oni.
Nie ujawniaj w newsletterze zbyt wielu informacji, niech zdjęcia produktów mówią same za siebie. Wykorzystaj wysokiej jakości zdjęcia, aby dać swoim klientom wgląd w to, co dla nich przygotowałeś, ale wyraźnie zaznacz, że powinni odwiedzić Twoją stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej.
Zdjęcia powinny być dobrej jakości, ale nie mogą być zbyt doskonałe, bo zostaną pomylone ze zdjęciami ze stocków. Szukaj modeli, którzy reprezentują Twoją grupę docelową i staraj się tworzyć autentycznie wyglądające zdjęcia, lekko niedoskonałe i oddające prawdziwe ludzkie emocje.
Najczęściej zadawane pytania
Oto kilka najczęściej zadawanych pytań dotyczących projektowania newsletterów.
Jakie jest 5 elementów skutecznego newslettera?
Dobrze zaprojektowany newsletter powinien zawierać chwytliwy nagłówek i przycisk CTA, wysokiej jakości zdjęcia, warty kliknięcia temat, nienachalne elementy brandingowe i wystarczająco dużo białej przestrzeni. Ważne jest też, by sformatować newsletter dla lepszej czytelności i uczynić go przyjaznym dla urządzeń mobilnych.
Jak sprawić, by newsletter był atrakcyjny?
Najprostszym sposobem na nadanie newsletterowi profesjonalnego i czystego wyglądu jest skorzystanie z gotowego szablonu. Możesz zastąpić domyślne nagłówki, kopie, czcionki, ikony i obrazki własnymi. Możesz też dodać do szablonu swoje logo i kolory marki. Wybierając materiały wizualne do newslettera, unikaj nadużywanych zdjęć stockowych i banalnych ilustracji – postaw na bardziej unikalne obrazy, które przemówią do Twoich odbiorców.
Gdzie znajdę edytowalne szablony i układy newsletterów?
ActiveCampaign ma ponad 250 szablonów, które możesz wykorzystać w swojej następnej kampanii. Możesz uzyskać do nich dostęp podczas bezpłatnego okresu próbnego lub w ramach dowolnego planu płatnego. Aby edytować wybrany przez siebie szablon, zaloguj się na swoje konto ActiveCampaign i zaimportuj układ, kopiując jego adres URL.
Następnie możesz szybko edytować swój szablon w edytorze typu “przeciągnij i upuść” – nie są wymagane żadne umiejętności kodowania.
Łatwiejsza droga do pięknej wiadomości e-mail
Nie musisz tworzyć swojego newslettera od podstaw.
W ActiveCampaign masz do dyspozycji ponad 250 responsywnych szablonów, które możesz dostosować w kilka minut.
Możesz skorzystać z ponad 600 wzorów automatyzacji, by mieć pewność, że Twoja kampania zostanie uruchomiona w odpowiednim czasie.
ActiveCampaign oferuje również intuicyjne narzędzia analityczne, które w przejrzysty sposób pokażą Ci, jak działa Twój newsletter i co można zrobić, żeby go ulepszyć.
Wpis oryginalny: https://www.activecampaign.com/blog/newsletter-design